niedziela, 8 stycznia 2012

Przepisy na sałatki

Z makaronem
Tą sałatkę zawsze jemy przy okazji robienia grilla. Doskonale pasuje do mięs, ale też można ją spożywać jako samodzielne danie.
Składniki:
- 1/2 opakowania makaronu świderki
- 1 duży zielony ogórek lub 3 ogórki konserwowe
- 3 duże pomidory
- pęczek rzodkiewki
- puszka kukurydzy
- majonez
- sól
- pieprz
Wykonanie:
Makaron gotujemy we wrzącej i osolonej wodzie wg przepisu na opakowaniu, odcedzamy i odstawiamy do wystygnięcia. Ogórka obieramy i kroimy w kostkę. Pomidory i rzodkiewkę myjemy i także kroimy w kostkę. Kukurydzę odsączamy z wody. Makaron i warzywa wrzucamy do miski i łączymy z ok 3 łyżkami stołowymi majonezu, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. I gotowe :)
Smacznego!


Grecka
Z tą sałatką spotkałam się po raz pierwszy jeszcze jak byłam studentką. Pewnego dnia, po powrocie z uczelni do domu z pustym żołądkiem, tato, ku wielkiej mojej uciesze, zaserwował mi tę potrawę i od tego czasu stała się ona jego daniem popisowym na każdej imprezie domowej. Przyznam szczerze, że w wielu miejscach potem jadałam jeszcze tę sałatkę i za każdym razem smakuje ona inaczej. Ja trochę zmodyfikowałam przepis pod siebie i mego mężczyznę, ponieważ od czasu do czasu jadamy ją na obiad więc musi być sycąca. Główną zmianą jest sos, zamiast winegret dajemy sos tysiąca wysp.
Składniki:
- 1 sałata lodowa lub kapusta pekińska
- słoiczek czarnych drylowanych oliwek
- 1 ser feta
- 1 zielony ogórek
- 4 pomidory
- pęczek rzodkiewki
- 1 czerwona cebula
- sos tysiąca wysp / względnie winegret
Wykonanie:
Warzywa porządnie myjemy. Dużo osób nie obiera do tej sałatki ogórków i pomidorów, ja jednak to robię. Jeśli używamy sałaty lodowej, to wystarczy, że ją porwiemy, a jeśli kapusty pekińskiej, to drobno ją kroimy. Cebulę obieramy, przekrajamy na pół i tniemy na półksiężyce. Pomidory, ogórka i rzodkiewki kroimy w niezbyt małe kawałki. Ser feta kroimy w kostkę. W misce układamy warzywa i fetę następującymi warstwami: sałata lodowa, pomidor, ogórek, rzodkiewka, plastry cebuli, ser feta, oliwki. Nie mieszamy. Układamy warstwy tak, aby górną była feta z oliwkami. Możemy warzywa lekko opruszyć wszystko solą i pieprzem, należy jednak z tym uważać, bo feta jest bardzo słona. Sałatkę polewamy sosem tysiąca wysp (tradycyjnie winegret) i podajemy z ciepłym pieczywem.  I gotowe!
Smacznego!

Z zupek chińskich
Tej wersji sałatki jest chyba tyle, ile gospodyń domowych. Tak naprawdę można do niej dać wszystkie warzywa jakie mamy w domu. Ale żeby nie było, podam swój przepis :)
Składniki:
- 2 opakowania zupek chińskich o smaku gulaszowym
- puszka kukurydzy
- puszka czerwonej fasoli
- 4 pomidory
- 1 duży zielony ogórek
- czerwona papryka
- majonez
Wykonanie:
Zupki kruszymy i zalewamy wrzącą wodą według przepisu na opakowaniu, tyle że z mniejszą ilością wody. Czekamy aż przestygną. W międzyczasie obieramy ze skórek pomidory i ogórka i kroimy je w kostkę. Odsączamy z wody kukurydzę i fasolę. Paprykę przekrajamy na pół, czyścimy z gniazd nasiennych, myjemy i kroimy w kostkę. Wszystkie składniki wkładamy do miski i mieszamy z 2 łyżkami majonezu. Przyprawiamy przyprawą od zupek chińskich wedle uznania. Mięsożercy mogą dodać pierś z kurczaka, którą kroimy w kostkę, obtaczamy w przyprawie do grosa i smażymy. I gotowe!
Smacznego!

Z fetą, jajem, cebulą ,ogórkiem
To jest znakomity przepis na sałatkę od mojej kuzynki. Swego czasu, jak tylko odbywał się jakiś „babski wieczór” z koleżankami, często gęsto ją robiłam i zawsze Nam bardzo smakowała. Postanowiłam więc podzielić się tym przepisem z Wami.
Składniki:
- 2 opakowania sera feta
- 4 jaja na twardo
- 1 mała cebula
- 5-6 ogórków kiszonych
- puszka kukurydzy
- majonez
Wykonanie:
Ser feta i ogórki kroimy w kostkę. Jaja obieramy i również kroimy w kostkę. W międzyczasie odsączamy z wody kukurydzę. Cebulę obieramy i bardzo drobno kroimy. Wszystkie składniki wkładamy do miski i mieszamy z majonezem, ilość jego zależy od naszych upodobań, ja lubię jak jest go dość dużo. Nie musimy doprawiać sałatki przyprawami, ponieważ feta jest słona i majonez też nadaje smak. I gotowe!
Smacznego!

Z zielonej sałaty
Jest to pomysł na sałatkę zaczerpnięty od mojej bratowej. Mam nadzieję, że wybaczy mi, że go Wam „sprzedałam” :)
Składniki:
-  2 główki sałaty zielonej
- 4 jaja na twardo
- pęczek szczypiorku
- 1 duży zielony ogórek
- majonez lub jogurt naturalny
- pieprz
- sól
Wykonanie:
Sałatę myjemy i rwiemy na kawałki. Ogórek i jaja obieramy i kroimy w kostkę. Szczypior myjemy i drobno kroimy. Wszystkie składniki mieszamy razem z majonezem lub jogurtem naturalnym. Doprawiamy do smaku pieprzem i solą. I gotowe!
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz