wtorek, 17 stycznia 2012

Przepis na babkę czekoladową

Babka czekoladowa
Jakiś czas temu szykowała mi się wizyta przyszłej teściowej, postanowiłam więc podać więc upiec coś co nie zajmie mi dużo czasu i przy tym będzie pyszne. Po kilku minutach poszukiwań odpowiednich przepisów w Internecie, znalazłam  przepis który spełnił moje oczekiwania J Dlatego też postanowiłam podzielić się nim z Wami, tak na wszelki wypadek :)
Składniki:
- 200 g masła roślinnego – np. może być Kasia
- 1 szklanka mąki
- 1 szklanka cukru
- 4 jaja
- 2 łyżki kakao
- ½ tabliczka gorzkiej czekolady
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- trochę masła do wysmarowania blaszki
- bułka tarta do posypania blaszki
- polewa czekoladowa
- płatki migdałowe, kokosowe lub cukier puder do dekoracji.
Wykonanie:
Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy w misce na sztywną pianę. W osobnej misce ucieramy mikserem żółtka z cukrem na kogel, dodajemy przesianą przez sito mąkę, rozpuszczone masło, proszek do pieczenia i wszystko miksujemy. Następnie po trochu dodajemy białka i delikatnie mieszamy najlepiej drewnianą łyżką, tak aby powstała jednolita masa. Dodajemy pokrojoną drobno czekoladę- ja ścieram ją na tarce i powstają takie wiórki, wszystko razem mieszamy. Średniej wielkości blachę –taką okrągłą z kominem w środku, smarujemy masłem i lekko przesypujemy bułką tartą. Wylewamy równomiernie masę. Wstawiamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy ok. 40-45 min, przy sprawdzaniu ciasta patyczek w nie wbity musi być suchy, nie może ciasto się do niego kleić. Upieczone ciasto odstawiamy do wystygnięcia. Jak już wystygnie wyjmujemy je z foremki, jeśli nie chce wyjść musimy nożem obkroić je tuż przy brzegu i wyłożyć „do góry nogami”. Na koniec ciasto dekorujemy polewą i posypujemy płatkami migdałowymi lub kokosowymi. Można też zamiast polewy i płatków posypać naszą babkę cukrem pudrem. I gotowe! J

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz